کاخ زمستانی سنت پترزبورگ | شاهکار معماری روسیه
نوشته شده توسط : badsa

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ، محل اقامت سابق سلطنتی تزار روس در سنت پترزبورگ بوده است. کاخ زمستانی سنت پترزبورگ به‌عنوان بخشی از موزه هنری آرمیتاژ شناخته می‌شود و خود را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری تور روسیه معرفی کرده است.


پیشینه کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ یکی از چند کاخ سلطنتی است که در قرن ۱۸ ساخته شده است که زمان ساخت آن به سال‌های ۱۷۵۴ تا ۱۷۶۲ برمی‌گردد و توسط یک معمار معروف به نام بارتولومو فرانچسکو راسترلی طراحی شده است.
اولین کاخ زمستانی سنت پترزبورگ در سال ۱۷۰۸ برای پیتر اول ساخته شد. سه سال بعد ساختمان چوبی آن با یک کاخ سنگی جایگزین شد. در اوایل دهه ۱۷۳۰، بارتولومو فرانچسکو راسترلی توسط امپراتور آنا به‌منظور طراحی یک محل بزرگ‌تر برای کاخ انتخاب شد و در سال ۱۷۳۵ به اتمام رسید.

تصویری از کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

ملکه الیزابت پس‌ازآن خواستار بازسازی کاخ زمستانی سنت پترزبورگ برای ساخت یک کاخ بدون هیچ مشابهی شد و درنهایت، راسترلی ساختمان جدیدی را طراحی کرد که تبدیل به یک شاهکار معماری روسیه شد. کار ساخت کاخ در سال ۱۷۵۴ آغاز شد و بیش از ۴۰۰۰ نفر در ساخت ۴۶۰ اتاق مشغول به کار بودند. زمستان سال ۱۷۶۲ عملیات ساخت کاخ زمستانی به اتمام رسید.تصویری بالا از کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

پس‌ازاینکه کاترین دوم در سال ۱۷۶۲ به تخت نشست، راسترلی را رد کرد و بسیاری از خانه‌های باروک کاخ زمستانی را با طرح‌های نئوکلاسیک جایگزین کرد. در سال ۱۸۳۷، کاخ در اثر آتش‌سوزی نابود شد، و چهار سال بعدترمیم شد. باوجود اینکه در بازسازی این کاخ نگاه نئوکلاسیک حفظ شد، بسیاری از طرح‌های جدید معرفی شد؛ بااین‌حال، نمای بیرونی کاخ کمی آسیب دیده بود، که با توجه به برنامه‌های راسترلی بازسازی شد.تصویری از موزه کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

همان‌طور که ذکر شد، کاخ زمستانی سنت پترزبورگ به‌عنوان بخشی از موزه آرمیتاژ در نظر گرفته شده است و قسمت‌های مختلف آن برای نمایش آثار هنری و تاریخی مشخص شده است. شاید جالب باشد بدانید که در این کاخ تعدادی اشیاء قیمتی مربوط به ایران زمین نیز وجود دارد که می‌تواند معرف بخشی از فرهنگ غنی ایرانیان باشد.

چطور به کاخ زمستانی سنت پترزبورگ برویم؟

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ در محدود رودخانه نوا قرار دارد و در ارتفاع ۳۰ متر ساخته شده است.

ساعت کار کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

این کاخ‌موزه در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر پذیرای گردشگران است که از ساعت ۵ به بعد امکان ورود به آن فراهم نیست. بنابراین هنگام سفر به این کاخ از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب برای ما مفید واقع شود.

منبع : britannica





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: